2013 m. kovo 19 d., antradienis

Cinamoninės spurgos

Šitas mažutes jau seniausiai norėjau pasigaminti. Be to tai yra mano pirmasis gaminys iš knygos kurią man nupirko mano draugas, o tai jau didelis žygdarbis, nes dažniausiai jis man visada prikišinėja, kad perkuosi tas kulinarines knygas, nors jų ir taip jau pilna. Šiaip knygoje parašyta, kad išeina apie 10 spurgų, bet man išėjo jų tikrai daugiau nei 10. Nežianu kokio dydžio reikėjo tas spurgas daryti, kad išeitų jų tiek nedaug.
Spurgos skaniausios ką tik iškeptos ir dar šiltos, o vėliau jos pasidaro kietokos ir sprangios jei valgai vienas, o jei patieki jas prie kavos ar arbatos, tai tada viskas normaliai, neturėtų niekas užspringti jas valgydamas :D



Reikės:

  • 2 kiaušiniai,
  • 0,5 šaukštelio sodos,
  • 100 g. cukraus,
  • 100 g. grietinės (30% riebumo),
  • 350 g. miltų,
  • 1,5 šaukštelio kepimo miltelių
  • žiupsnelis cinamono (aš įmečiau puse šaukštelio),
  • žiupsnelis druskos,
  • aliejaus kepimui
  • mėgiamo šokolado glaistui (knygoje siūlo glaistui naudoti 100 gramų rudojo cukraus ir cukraus pudros).




Kas po ko ir kaip:
  • Kiaušinius išplakame su cukrumi, kol neliks cukraus kruopelių.
  • Sodą užpilame šlakeliu acto arba citrinų rūgšties, arba kefyro, kad suputotų ir nesijaustų sodos skonio. Kadangi aš neturėjau nei acto (kaip tyčia buvau sunaudojusi norėdama atsikratyti kalkių iš savo virdulio), nei citrinos, o kefyro pas amne iš vis retai būna, tai aš sodą paprasčiausiai subėriau į grietinę ir labai gerai išmaišiau. Suveikė kuo puikiausiai.
  • Į kaiušinių plakinį supilame grietinę su soda, suberiame miltus, kepimo miltelius, cinamoną, druską ir išminkome tešlą.
  • Ant miltais pabarstyto stalo iškočiojame 5 mm storio lakštą.
  • Stikline ar kulinariniu žiedu išspaudžiame norimo dydžio skritulius (recepte rašo 6 cm, bet galima juk ir kitokio dydžio jas daryti), jų viduje dar padarome maždaug 2 cm skersmens skyles.
  • Tešlos žiedus metame į įkaitūsį aliejų ir verdame, kol apskrus - maždaug po 2 minutes iš abiejų pusių. Jei spurgytės mažesnės kepimo laikas gali būti kur kas trumpesnis. 
  • Išgriebiame spurgas ir padedame ant popierinio rankšluosčio, kad susigertų riebalų perteklius.
  • Ištirpiname šokoladą, jei norime spurgas papuošti, ir į jį merkiame vieną spurgų pusę. Galima pabarstyti pabarstukais. Pagal originalą: keptuvėje išlydome rudajį cukrų. Įmerkiame į gautą karamelę vieną spurgos pusę, padedame, kad sustingtų ir apibarstome cukraus pudra.




Receptas iš knygos: "Virtuvės knyga. Iki ir Lino Samėno receptai"

Skanaus ;)

2 komentarai:

  1. Atsakymai
    1. Jos tikrai gardžios, kai būna šviežios. O kas dar man labai patiko, tai kad jos neprisigėrė riebalų. Beveik visas suvalgėme tą pačią dieną, o kitai dienai liko vos šešios spurgytes :) Tai su arbata labai greitai ir tos susivalgė :)

      Panaikinti