2012 m. birželio 3 d., sekmadienis

Šokoladiniai sausainiai




Ir kas gali būti geriau už šokoladą (ir riešutus)?.. Gal tik dar daugiau šokolado :) Na bet šiuose sausainiuose jo tikrai pakanka. O be to galite dėti kokį tik turite: juodąjį, pienišką, su riešutais, be riešutų, baltąjį, na žodžiu kokį tik turite tokį ir naudokite. Aš šį kartą turėjau tik juodojo, taigi jį ir naudojau. O kas dėl riešutų, tai juos irgi naudokite čia kokius turite. Labai tinka sunaudoti riešutų likučius, kurių niekas nebevalgo, nes atsivalgė, o aš pati prikroviau visą jų įvairovę. Įmečiau migdolų, žemės, bei graikiškų.Nors recepte rašoma, kad išeina 12 - 16 sausainių, man pačiai išėjo 20 dailių sausainių. Gal per mažus dariau, bet dideli man ir nelabai patinka, nes manau, kad sausainiai neturi būti dideli, kaip kokie lietiniai.
Dažniausiai kepdama sausainius susimaunu, palieku per mažus tarpus ir jie susilieja, o kartą netgi visiškai susiliejo į vieną, didelį blyną per visą skardą, o kai jie iškepė man teko juos pjaustyti peiliu, nes nebuvo įmanoma atskirti kur sausainiai susiliejo. Tai atrodė lyg būčiau suvertusi visą sausainių masę, paskleidusi skardoje ir iškepusi. Tada buvau labai, net labai nusivylusi savimi, o sausainius galiausiai teko išmesti, nes skoniu jie taip pat nepasižymėjo, kaip ir prekine išvaizda. Na kaip ten bebūtų šį kartą man pasisekė, nes iš savo klaidų pasimokiau ir visada, netgi jie recepte ir rašo, kad tarpai nebūtinai gali būti dideli, aš vis tiek apsidraudžiu ir palieku nemažus tarpus. Na o kadangi šiandien dar ir tėvo diena, tai įmečiau keletą jų, kaip priedą prie gėlių tėčiui.


Reikės:
  • 100 g. šokolado (kokį mėgstate ir kokio tuo metu turite),
  • 120 g. sviesto,
  • 150 g. cukraus,
  • 1 kiaušinis,
  • 150 g. miltų,
  • 1/2 šaukštelio kepimo miltelių,
  • 2 kupini šaukštai kakavos,
  • 2 saujos riešutų (kokių tik turite)


Kas po ko ir kaip:
  •  Šokoladą susmulkiname maždaug centimetro skersmens gabaliukais. Kadangi aš naudojau "Shogetten" tai tiesiog kiekvieną gabaliuką padalinau į 4 dalis.
  • Sviestą ištirpiname. Lengvai suplakame kiaušinį ir sumaišome jį su ištirpintu sviestu ir cukrumi.
  • Miltus sumaišome su kepimo milteliais ir kakava.
  • Miltų mišinį suberiame į sviesto, cukraus ir kiaušinio mišinį ir gerai išmaišome. Suberiame smulkintą šokoladą ir riešutus (riešutus aš taip pat pasmulkinau). Vėl gerai sumaišome.
  • Tešla turi gautis tiršta, bet netinkama minkymui. Šaukštu dedame tešlos į kepimo popieriumi išklotą skardą, palikdami kelių centimetrų tarpus, nes sausainiai šiek tiek plėsis į šonus. Juos šauname į iki 190 laipsnių įkaitintą orkaitę ir kepame 15-20 minučių. Išimtus sausainius atvėsiname ant grotelių. Tik ištraukti jie bus dar minkštoki, bet vėsdami sukietės.




Receptas iš knygos "Beatos virtuvė"

Skanaus ;)

2 komentarai:

  1. Tai kad apdege tie sausainiai :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Na keletas sausainiu tai siek tiek padege, nes buvo plonesni, o siaip jie ne visi sudege. Nepulkit teisti del vieno ar keliu sausainiu juodais krasteliais, as juk ne profesionale :) O ir skonio tas mazas juoduliukas tikrai negadina, nebent pedante(-as) busit :)

      Panaikinti