2012 m. kovo 9 d., penktadienis

Naminiai griliažiniai saldainiai


Va tai tau, atėjo ir praėjo ta Kovo 8-oji. O aš tą dieną stovėjau virtuvėje ir gaminau mėgstamiausią draugo saldumyną GRILIAŽĄ. Ne ne nepagalvokit, kad mūsų (moterų) dieną lepinau ne save, o antrają pusę (nors iš dalies tikriausiai taip ir buvo), paprasčiausiai gyvenimas jau taip sudėliojo, kad išvykti į užsienį reikia jam, o aš žinodama jo silpnybę sumasčiau, kad jei jau išvažiuoja tai bent kažką skanaus įmesiu jam į lagaminą, kad trumpam (o žinant jį tai po dviejų dienų jau nebeliks tų saldainukų) paskanautų jų. Tai va aš gera būdama parlėkiau iš darbo, padariau "dovanas" mamoms, trumpam užbėgome pas visas giminės moteris, pasveikinome su švente ir lėkėme namo, nes dar griliažas nepadarytas, lagaminai nesukrauti ir skalbiniai skalbimo mašinoje laukia, kada bus sudžiaustyti.

 
Mažoji vazelė buvo skirta mano mamai, na o didesnioji - draugo, mat sveikinti buvo dvi progos Kovo 8-osios ir praėjusio gimtadienio :)


Reikės:
  • 400 ml cukraus,
  • 200 g. maltų riešutų mišinio (aš riešutus visada pakepinu ir nulupu luobeles, bet manau, kad galima nekepintus naudoti),
  • 3 šaukštai lukštentų saulėgrąžų,
  • 2 šaukštai kokoso drožlių.



Kas po ko ir kaip:
  • Kvadratinę kepimo formą išklokite folija.
  • Cukrų suberkite į puodą storu dugnu ir ant didesnės ugnies maišydami kaitinkite, kolcukrus ištirps ir pasidarys auksinės (tamsaus gintaro) spalvos. 
  • Sumažinkite ugnį ir suberkite riešutus, kokosų drožles ir saulėgrąžas. Viską labai gerai išmaišykite.
  • Gautą masę greitai supilkite į folija išklotą kepimo formą, kol nepradėjo stingti šiek tiek palyginkite (padarykit kvadratinį blyną) ir palikite atvėsti, tada dėkite keletui valandų į šaldytuvą (šį kartą laikiau jame vos pusvalandį), kad griliažas sustingtų.
  • Išimkite griliažą ir suskaldykite norimo dydžio kąsneliais.



Suskaldyti tikrai nepavyks vienodais ir simetriškais gabaliukais, bet ir nereikia, juk ne restorano lankytojams nešite juos :) Be to skaldant pasiruoškite, nes mažų, atskilusių griliažo dalių rasite ne tik ant stalo, kur juos laužėte, bet ir ant žemės ar tokiose vietose kur net nemanėte, kad rasit :)

Kadangi mano draugui patinka grynas griliažas tai į šokoladą mirkyti man jo neleidžiama :) O šiaip jei norite ir turėsite kantrybės (ar jūsų smaližiais jos turės) tai ištirpinkite šokoladą ir pamirkykite jame, o kai šokoladas sustings tada skanaukite :)

Man dovanotos tulpės ir paruoštas griliažas, kuris bus suvalgytas ten, kur aš dar nesu buvusi :)


Receptas iš knygos "Dovanos iš virtuvės"

Skanaus ;)

2 komentarai:

  1. nuostabiai atrodo :) reikės išbandyti. o gaunasi toks kaip "griliažiniai" saldainiai aš skonis šiek tiek skiriasi? Koks tas riešutų mišinys t.y. kokie riešutai įeina ir kurie ne?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveiki. Aš pati naudoju lazdyno ir žemės riešutus, o jei turiu sudedu ir lukstentu saulėgrąžų likucius, bet manau, kad galima būtų įdėti ir migdolų į mišinį :) Jie gaunasi kaip griliaziniai saldainiai, bet mano draugas sako, kad maniskiai skanesni nei parduotuviniai :)

      Panaikinti