2012 m. gruodžio 12 d., trečiadienis

Karšta agurkų sriuba

Šiandien ir aš pradėjau jausti artėjančias Kalėdas. Jau planuoju kepti sausainius, puošti eglutę ir daryti visus kitus su kalėdomis susijusius darbus. O gal man jos pradėjo labiau jaustis, nes tvarkausi, tvarkausi ir tvarkausi. Na bet šventiška nuotaika vis tiek jaučiasi. Nežinau, kaip kiti puola gaminti Kalėdinius patiekalus jau lapkričio viduryje, man tai nelabai priimtina. Man atrodo, kad Kalėdinius patiekalus ir skanumynus reikia kepti vieną kartą ir ragauti juos likus kelioms dienoms iki Kalėdų (čia labiau tiktų kūčiukams, imbieriniams sausainiams ir kitiems skanėstams, kurių vienu kepimu išeina visa galybė), o pyragus ir karštus patiekalus valgyti TIK per Kūčias ir Kalėdas.
Šiais metais pas mane toks noras atsirado nusipirkti eglutę vazone (na labiau noriu kėnio, nes jis tankesnis, spygliai ne tokie smailūs ir, asmeniškai man, jie kur kas gražesni). Bet aš ne viena tokia, nes vieną dieną užėjusi mama pasakė, kad tėtis ir brolis nusprendė, tiksliau pareiškė, kad šiais metais ir jie turės tikrą eglutę, o plastmasės gabalas galės ir toliau sau ramiai gulėti sklepe. Taigi šiemet mūsų šeima turės tik gyvas eglutes ir man net širdis šokinėja iš laimės, kai pagalvoju, kad reikės, kaip vaikystėje, eiti ir rinktis eglutę. Visada atsimenu, kai eidavome visi su tėčiu pirkti eglutės. Mums leisdavo išsirinkti eglutę, męs aišku visada išsirinkdavom per didelę, tai tėtis mums "nušviesdavo" kelią prie būtent TOS eglutės, kuri ir keliaudavo pas mus į namus, bet atsiradus namie dirbtinei ta miela tradicija tiesiog dingo, nes eglutė visad būdavo pargabenama ta pati plastmasinė.

Kaip ten bebūtų ši sriuba tikrai nėra Kalėdinė, aš ją gaminau jau senokai, bet buvau pamiršusi, kad fotoaparate yra nuotraukos. Nors sriuba ir nėra labai šventinė ją galima laisvai pasidaryti bet kada, bet skaniausia ji vasarą, kai agurkai perkami iš turgelių ar iš ūkininkų ir jie būna tokie tikri, aromatingi ir turi skonį, o ne taip, kaip tie ilgavaisiai agurkai, kurie visiškai beskoniai ir perkami tik jei be jų niekaip, niekaip neišsiversi.
Sriuba pagaminama labai greitai, o skonis neapsakomas. Jos vis norisi dar ir dar.



Reikės:
  • 2 nedideli svogūnai,
  • 30 g. sviesto,
  • 2 skiltelės česnako,
  • 500 g. agurkų (3-4 trumpavaisiai),
  • 300 ml. daržovių sultinio,
  • 500 ml. pieno,
  • 1 sauja krapų
  • druskos.


Kas po ko ir kaip:
  • Svogūnus smulkiai supjaustome, suberiame į puodą, kuriame virsime sriubą, ir ant nedidelės ugnies pakepiname svieste, kad svogūnai suminkštėtų. Kai svogūnai pakepinti, sudedame smulkiai supjaustytas česnako skilteles ir truputį pakepiname, kad tik pradėtų skleisti kvapą.
  • Agurkus nuplauname ir jei žievė stora ir kieta - nulupame. Supjaustome juos stambiais griežinėliais ir sudedame prie kepintų svogūnų ir česnakų. Viską užpilame sultiniu, kad apsemtų ir verdame 10 minučių.
  • Kai sriuba išverda sutriname ją trintuvu, supilame pieną, suberiame smulkintus krapus ir įberiame druskos pagal skonį. Ir viskas, pilame sriubą į lėkštes, griebiame šaukštą ir valgome.


Receptas iš knygos "Metai Beatos virtuvėje"

Skanaus ;)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą