2012 m. balandžio 23 d., pirmadienis

Macarons (1 dalis)

Šiandien sužinojau kaip "uždeginamos" nosies kraujagyslės. Jausmas nėra pats maloniausias, bet nėra ir taip baisu, kaip aš buvau prisigalvojusi, o mano fantazija tikrai labai laki, be to po tos nelabai malonios procedūros man į nosį sukišo tokį didžiulį gabalą vatos... Aš niekada nemaniau, kad į nosį galima sukišti tiek daug vatos. Bet gerai, kad daktarė maloni, vis ramino, kad atsipalaiduočiau, pasakojo ką darys, kokius vaistus dės, patarė ką daryti, kai užpuls sloga ar vėl pradės bėgti kraujas :) O aš ėjau į ligoninę galvodama, kad man į nosį įkiš įkaitintą geležį ir juo man uždegins tas trukusias kraujagysles, o paskui aš visą savaitę užuosiu savo susvilusios odos kvapą :D Siaubas kokia beribė ta mano fantazija, reikės apriboti siaubo filmų žiūrėjimą iki visiško minimumo, nors dabar, kai esu viena namuose jų net nežiūriu, nes paskui būna baisu net iš lovos išlipti :)
Gerai aš čia šiek tiek nuklydau į lankas. Taigi einam prie esmės. Prieš keletą mėnesių "skonių bloge" radau kelis Macarons receptus ir nuo tos akimirkos kai paskaičiau žūt būt turėjau juos pagaminti, o po to nusipirkau žurnalą "Virtuvė.Nuo...Iki..." ir ką jūs manot? Ten visas straipsnis apie macarons ir netgi 4 jų receptai. Šokinėjau iš laimės parsinešusi žurnalą namo :) O praėjusį šeštadienį buvo ta diena, kai pagaliau pabandžiau vieną iš keturių pateiktų receptų. Gaminau su tokiu jauduliu ir didžiausia šypsena veide, o kai įkišau į orkaitę ir pamačiau, kad tie "sijonėliai" tikrai formuojasi pradėjau pati sau ploti ir jau žinojau, kad kitą kartą gaminsiu aviečių, šokolado ir citrinos skonio macarons, taigi bus ir daugiau :) O dabar keliaujam prie pirmojo bandymo, kuris pavyko.



Reikės:
  • 3 kiaušinių baltymai (baltymai turėtų sverti apie 100g.),
  • 50 g. cukraus,
  • 200 g. miltelinio cukraus (cukraus pudros liaudiškai tariant),
  • 110 g. migdolų be odelių arba migdolų miltų (maltų migdolų).
 Baltojo šokolado kremui:
  • 90 g. baltojo šokolado,
  • 2 šaukštai grietinėlės (36% riebumo).



Kas po ko ir kaip:
  • Elektriniu plaktuvu išpalkame kiaušinių baltymus iki putų, nestustodami plakti po truputį suberiame cukrų. Plakame tol, kol masė taps standi ir lygi.
  • Į virtuvinį kombainą suberiame migdolus ir miltelinį cukrų. Jei naudojame maltus migdolus, kombainą įjungiame kelioms sekundėms, kad miltelinis cukrus gerai susimaišytų su migdolais. O jei naudojame sveikus migdolus, smulkiname tol, kol riešutai primins miltus.
  • Riešutus su cukrumi įmaišome į baltymų masę. Maišome mentele tešlą keldami nuo dubens dugno į viršų. Nemaišome itin ilgai - tirštumas turi būti toks, kad šaukšteliu įdėjus ją į lėkštutę lėtai slystų į šalis ir būsimo sausainuko viršus taptų lygus, be kauburėlių. Jei tirštumas netinka, trumpai pamaišome tešlą - ji skystės.
  • Masę sukrečiame į konditerinį maišelį paprastu antgaliu ir ant kepimo popieriumi išklotos skardos išspaudžiame maždaug 3 cm skersmens pyragaičius.
  • Pyragaičius paliekame 1 valandai kambario temperatūroje apdžiūti. Po valandos juos kepame 150 laipsnių temperatūroje 10-12 minučių.
  • Nuo kepimo popieriaus pyragaičius nuimkite tik VISIŠKAI ATŠALUSIUS.
  • Kol pyragaičiai atšals pasigaminsime kremą jiems pertepti.
  • Į dubenį sudedame smulkintą šokoladą ir supilame grietinėlę. Dubenį kaitiname garų vonelėje nuolat maišydami, kol šokoladas ištirps. Dedame į šaldytuvą 10 minučių arba kol masė šiek tiek sutirštės ir taps lengvai tepama.
  • Ant vieno pyragėlio užtepame šiek tiek kremo ir ant viršaus uždedame antrą pyragėlį. Taip padarome su visais pyragėliais, o tada jau galima pasidaryti arbatos be cukraus ir mėgautis mažyčiais ir dailučiais macarons. 


Patarimai:
  • Geriau būtų jei keptumėte ant silikoninio kilimėlio, bet jei neturite (kaip ir aš) tai norėdami nuimti pyragaičius nuo kepimo popietriaus, tai apačią suvilgykite vandeniu ir šiek tiek palaukite. Taip pyragėliai gražiai nusiims nuo popieriaus.
 


Man jie priminė migdolinius sausainius, kurie būdavo taip pat sulipinti kietu (slyvų man rodos) džemu, manau dar ir dabar galima jų rasti nusipirkti parduotuvėse, tik jie būdavo be "sijonėlių" ir rudi... ir ne tokie trapūs :)


Receptas iš žurnalo "Virtuvė. Nuo...Iki..." Nr. 1-2 (32).

Skanaus ;)

17 komentarų:

  1. Oho! saunuole, kad is pirmo sykio taip puikiai pavyko. as gal du kartus bandziau, bet 'sijoneliu' isgauti nepavyko :( treciam bandymui dar nesusikaupiau...

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aciu aciu Asta :) As juos gamindama siek tiek baiminausi, kad nepavyks, bet buvau tokioj palaimoj, kai jie gavosi :) O siaip manau, kad ir tau pavyks, zinai kaip sakoma trecias kartas nemeluoja (o ketvirtas garantuoja, jei nepavyktu ir is recio) :) Be to man gal padejo youtub'e vaizdeliai, nes praziurejau gal kokius 10 ju. :) Sekmes treciam bandyme ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Oi kaip griebčiau nors vieną :) labai labai šaunūs gavosi :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu :) As irgi kai ju dar buvo nesusivaldydavau ir pasidariusi arbatos vakarais pora sukramsnodavau, nors jau velu budavo. Tikra nuodeme :)

      Panaikinti
  4. man pirmas kartas pavyko puikiai, bet sekantys 4-visiskas fiasko: tai tesla per kieta, tai matyt per skysta. nepataikau.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai gerai, kad pasakei :) Reikes ir kita karta juos darant labai jau neatsipalaiduoti, kad pavyktu, nes maniau, kad jau jei isejo tai kiti kartai bus juoku darbas :) Tikekimes dar pavyks atitaikyti skystuma ;) Sekmes ir nenuleidziam ranku :)

      Panaikinti
  5. labutis. dariau juos pirma karta ir susiduriau su keistu keblumu: standzius baltymus maisant su migdolu miltais, tesla man niekaip neskystejo, o liko labai labai tirsta, maisiau ilgai, kad bent kiek suskystetu ir nieko... kur gali slypet problema? kaip suskystinti ta baltymu ir miltu mase? :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveika, macarons tešla ir enturi būti skysta, kaip blynų tešla. Ją labiau būtų galima įvardinti klampia, o ne skysta tešla. Aš pati kiek domėjausi jų kepimu prieš pradėdama gaminti, tai visi patarė naudoti silikoninę mentelę maišymui ir maišyti tešlą keliant nuo indo dugno į viršų. Aš netgi skaičiavau iki 20 maišymų ir mano tešla buvo reikiamo klampumo. Ir dar gal kiaušinių baltymai nebuvo "pasendinti"? Prieš kepant macarons kiaušinių baltymus palik 1-2 dienas šalčiausioje virtuvės vietoje (aš laikiau ant palangės dvi dienas) uždengusi maistine plėvele. O šiaip taip pat siūlau palandžioti po internetą ir pažiūrinėti jų gaminimo būdus, tai padeda :) Ir sėkmės antrame bandyme ;)

      Panaikinti
    2. o, visu pirma aciu uz atsakyma! taip taip, zinau, kad nereikai per skystos, bet man gavosi tokia, kad is jos galejai kad ir skulpturele lipdyti.. ir baltymai buvo pasendinti apie pusantros paros :( o su maisymu net neimanoma nei per 50 maisymu buvo ismaisyti gerai, 'sumiksuot' baltymu su miltais, o sie ir persijoti kruopsciai buvo. tad galvoju, galbut kita karta deti truputi daugiau baltymu ir truputi maziau miltu, kad tesla siek tiek skystesne butu? aciu labai!

      Panaikinti
  6. Labai aciu uz nuostabu recepta, pavyko puikiai is pirmo karto! :) Tokie patys grazuoliai kaip ir jusu. O jau skanumelis.. Aciu :)*

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Prašau :) Smagu, kad išėjo iš pirmo karto ir aišku, kad skonis nenuvylė. Smagu, kai iš pirmo karto viskas pavyksta :)

      Panaikinti
  7. Labas, o butinai baltymus reikia laikyti 1-2 dienas ? :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveika, kiek esu skaiciusi, tai visuose lietuviskuose saltiniuose, jei galima taip pavadinti kitus blogus, naudojami yra 'semdinti' kiausiniu baltymai, tai as naudojau butrnt tokius. Taciau esu skaiciusi, kad galima naudoti ir sviezius kiausiniu baltymus, tik pries tai juos 10 sekundziu reikia ideti i mikrobange, kad siek tiek isgaruotu dregmes is baltymu, tik mikrobange turi buti uzstatyta 'DEFROST' rezimu. Sio varianto nebandziau, tad jei nuspresi pabandyti butu idomu suzinoti, kaip sekesi. Ar kiausiniu baltymas neissitaske po visa mikrobange ir ar pavyko pagaminti pacius macaroons :) Kadangi sekmes negalima linketi, tai break a leg!!! ;)

      Panaikinti
  8. Bandziau gal 6 kartus pagaminti, bet nebuvo iseje tie sijoneliai. Del ko taip gali buti?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveika (-s), žinok aš ir pati nežinau nuo ko čia viskas priklauso, nes po pirmojo pavykusio bandymo ir aš bandžiau juos dar 3 kartus kepti ir neišėjo :D man ne tik sijonėliai nebesigauna, man ir viršus suskilinėja. dabar prisipirkau naujų knygų ir žurnalų, kuriuose taip pat šitų įnoringų skanėstų receptai, tik gaminimas visai kitoks, tai bandysiu kitokį variantą, gal lengviau pavyks, o tada ir čia įmesiu ;)

      Panaikinti