2012 m. balandžio 10 d., antradienis

Majonezai arba kaip aš "užlenkiau" savo plaktuvą

Man visos šventės yra didelis pasiruošimas. Imkim ir tas praėjusias Velykas, nežinau kaip kiti, bet aš joms pradėjau ruoštis jau kovo mėnesį. Man patinka planuoti maisto ruošimo darbus. Taigi jau kovo vidury žinojau ką gaminsiu Velykoms, kas bus pakviestas, ko reikės ieškoti, o ką lengvai ir greitai gausiu tam mažam miestelyje kur gyvenu (Oi tiesa juk dar niekad neminėjau, kad aš ne iš kokio ten didelio miesto. Aš iš gražaus, mažo miestelio, kur visi visus pažįsta jei ne asmeniškai, tai bent jau iš matymo ir lengvai gali pasakyti tu čia naujokas ar seniausiai gyvenantis asmuo), nes dažniausiai tenka gadinti broliui nervus su savo prašymais vežti savaitgalį po darbo į Šiaulius, kad gaučiau ko nors ko nėra pas mus, o internetu užsisakant per ilgai laukti reikėtų. Taigi grįžtame prie pasiruošimo temos. Kaip ir minėjau, jau seniausiai žinojau kas bus gaminama, bet tikrai nesitikėjau, kad gaminant majonezus "užlenksiu" savo plaktuvą. Baisiausia buvo, kad buvau tik pradėjusi gaminti klasikinį majonezą (eilėje laukė dar ir majonezo su grūdėtomis garstyčiomis receptas), dar tik puse kiekio aliejaus buvau supylusi, o mano plaktuvas nustojo plakti, tik zirzė kaip koks užsispyręs vaikas ir nekrutėjo. Pamaniau, kad perkaito ir jei aš jam leisiu pailsėti jis vėl pradės veikti, bet kur tau, kaip neveikė taip ir nesiruošė pradėti to daryti. Pradžioje buvo garsiai išsakyti keli keiksmažodžiai, o paskui griebtasi telefono ir skambinta mamai, mintyse tikintis, kad brolis dar nemiega ir netingės man atvežti mamos plaktuvo :) Visa laimė, kad mano mintys tapo realybe ir po keleto minučių už mano durų jau stovėjo mano gelbėtojas su elektriniu mamos plaktuvu rankose :D Už gera darbą leidau paragauti šaldytuve rytojaus laukiančių triufelių :) Taigi labai greitai buvo pagaminti abu majonezai, suplauti indai ir su pasitenkinimu veide, kad viskas pavyko iš pirmo karto, po sunkių dienos darbų nubėgta išsimaudyti ir į lovą.


Kairėje - majonezas su grūdėtomis garstyčiomis, dešinėje - klasikinis majonezas.


Klasikinis majonezas ("užlenkęs" plaktuvą)

 

Reikės:
  • 1 kiaušinio trynys,
  • 2 šaukšteliai baltojo vyno acto (siūlau jį keisti cirtinų sultimis bus kur kas skanesnis majonezas),
  • 0,5 šaukštelio "Dižono" garstyčių,
  • druskos,
  • 200 ml. kukurūzų aliejaus (tinka ir riešutų, saulėgrąžų ar rapsų aliejus)

Kas po ko ir kaip:
  • Trynį sumaišome su šaukšteliu baltojo vyno acto (citrinos sulčių), garstyčiomis ir druska.
  • Kad būtų patogiau aš aliejų susipyliau į ąsotėlį. Į dubenį su sumaišytais produktais įlašiname truputį aliejaus ir pradedame plakti. Visą laiką kol plakame po truputį pilame aliejų. Plakame nesustodami. Po kurio laiko pamatysite kaip visa masė pradės keistis ir panašėti į majonezą.
  • Suplakę visą aliejų į majonezą įpilame dar šaukštelį acto (citrinos sulčių), paplakame ir paragaujame ar nieko netrųksta.
  • Vualia majonezas paruoštas. Naudokite mišrainėms, kiaušiniams, mėsai gardinti ar kur tik norite.


Majonezas su grūdėtosiomis garstyčiomis

 

 Reikės:
  • 1 kiaušinio trynys,
  • 1 šaukštelis citrinos sulčių,
  • 1 kupinokas šaukštelis grūdėtųjų garstyčių,
  • 200 ml. kukurūzų aliejaus (tinka ir riešutų, saulėgrąžų ar rapsų aliejus),
  •  druskos,
  • juodųjų pipirų.


Kas po ko ir kaip:
  • Kiaušinio trynį sumaišome su citrinos sultimis ir garstyčiomis, įberiame druskos ir pipirų.
  • Po šlakelį pilame aliejų į trynį su garstyčiomis ir plakame elektriniu plaktuvu. Nuo šitos vietos visas procesas toks pat kaip ir gaminant klasikinį majonezą.
  • Suplakę visą majonezą paragaujame, galbūt trūksta citrinos sulčių ar druskos. Jei ne tada majonezas paruoštas.



Pastebėjimai:
  •  Iš nurodytų kiekių majonezų išeina nedideliam indeliui (apie 200 ml.)
  • Su citrinų sultimis majonezas išeina kur kas skanesnis nei su baltojo vyno actu, taigi siūlau visada rinktis citrinų sultis.


Receptai iš knygos "Metai Beatos virtuvėje"

Skanaus ;)


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą